banner85

banner84

Virüslerle savaşmak için bağışıklık sistemi güçlendirilmeli

- İstinye Üniversitesi Sağlık Bilimler Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Görevlisi Selahattin Dönmez: - "Viral enfeksiyonlardan korunmada doğru beslenme, uyku düzeni, yeterli derecede vitamin ve mineral alımı çok önemlidir. Çünkü yeterli derecede vitamin ve mineral alımı, enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riskini azaltır" - "Doğal beslenmeye ek olarak iyi bir immün sistem için C ve D vitamini, selenyum ve çinko içeren klinik çalışmalarla etkisi kanıtlanmış doğru multivitamin desteğini doktor ve diyetisyen kontrolünde kullanmak önemlidir"

Ekonomi 26.03.2020, 12:03
Virüslerle savaşmak için bağışıklık sistemi güçlendirilmeli

İSTANBUL (AA) - İstinye Üniversitesi Sağlık Bilimler Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Görevlisi Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, "Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için dengeli beslenmek, uyumak ve multivitamin desteği almak gerekiyor." değerlendirmesinde bulundu.

Dönmez yaptığı açıklamada, virüs salgını ve hastalıklara karşı korunmak için bağışıklık sisteminin güçlü tutulması gerektiğine dikkati çekti.

Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için de dengeli beslenmek, uyumak ve multivitamin desteği almak gerektiğini kaydeden Dönmez, şöyle devam etti:

"Koronavirüs, mutasyona uğramış, insan neslinin daha önce hiç tanımamış olduğu bir virüs çeşidi. Virüs insandan insana geçiş özelliği kazanmış durumda. Hapşırma ve öksürme ile ortaya saçılan hava damlacıkları yoluyla vücuda girip, üst solunum yollarına tutunarak akciğer fonksiyonlarının bozulmasına sebep oluyor, bu sürecin sonucunda da solunumu durduruyor. Hastalığın şiddetinin belirlenmesi ise bireyin bağışıklık sistemiyle doğrudan ilişkili. Solunum yollarına bağlı bağışıklık sistemi güçlü olanların hastalığı hafif seyirli bir şekilde geçirdiğini ve yoğun bakım ihtiyacı duymadan salgınla baş edebildiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla viral enfeksiyonlardan korunmada doğru beslenme, uyku düzeni, yeterli derecede vitamin ve mineral alımı çok önemlidir. Çünkü yeterli derecede vitamin ve mineral alımı, enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riskini azaltır."

Sağlıklı bağışıklık sistemi için vücudun yeterli ve dengeli beslenmeye ihtiyaç duyduğunu belirten Dönmez, "Yeterli derecede selenyum, çinko, flavonoidler ve karotenoidlerin vücutta sinerjik etkileşimine ihtiyaç vardır. Doğal beslenmeyle bu vitamin ve mineralleri güvenli almakta her zaman başarılı olamayabiliyoruz. Örneğin, yeterli derecede süt ve taze sebze tüketmezsek A vitamini eksikliği yaşarız. Bağışıklık için kilit görev gören demir, çinko gibi mineralleri yeterince almazsak bağışıklığımız zayıflar. İklim değişimine bağlı besin üretiminde besinsel zenginlikte değişim de bazen yeterli vitamin ve mineral alımını sağlayamayabilir. Bu nedenle her sağlıklı birey dengeli beslenmeli, beraberinde de yaşına ve cinsiyetine uygun multivitamin desteği almalı." değerlendirmesinde bulundu.

Dönmez, güçlü bağışıklık sistemi için şunların yapılması gerektiğini kaydetti:

"Besinleri kişisel gereksiniminize göre tüketin. İlk besin grubu olan süt ve süt ürünlerinden süt, yoğurt, kefir, ayran ve peynirden zengin beslenmek bağışıklık sisteminin çalışmasını maksimum kapasiteye çıkarmasını sağlar. İkinci besin grubu et, yumurta ve kuru baklagillerden ucuz protein kaynağı olan yumurta ve baklagilleri her gün yemek bağışıklığı güçlendirir. Üçüncü besin grubundan antioksidanları fazlasıyla içeren taze sebze ve meyvelerden bol bol tüketmek önemlidir. Dördüncü besin grubunu da prebiyotik etkisiyle bağırsaklardan bağışıklık güçlendiricilerin sentezini sağlayan tam tahıllar ile kuru yemişleri düzenli tüketmek bağışıklık sistemini destekler. Yaşa ve cinsiyete uygun multivitamin takviyesi alın. Betaglukanları sürekli kullanmanız düzenli antikor üretmenizi sağlar onun yerine doğru karmada vitamin mineral takviyeleri ile bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu desteklemek önemlidir. Bağışıklık için anahtar rol oynayan vitamin ve minareller hücre duvarını kalınlaştırarak virüslerin veya patojen diğer mikropların hücre içine sızması önler. Bu açıdan doğal beslenmeye ek olarak iyi bir immün sistem için C ve D vitamini, selenyum ve çinko içeren klinik çalışmalarla etkisi kanıtlanmış doğru multivitamin desteğini doktor ve diyetisyen kontrolünde kullanmak önemlidir. Vitamin mineral antioksidana ek olarak aminoasitleri bir arada içeren karma formüller tercih edebilirsiniz."

Yorumlar (0)
banner80
Namaz Vakti 04 Nisan 2020
İmsak 05:15
Güneş 06:43
Öğle 13:18
İkindi 16:53
Akşam 19:44
Yatsı 21:06
banner81
kapalı
banner82
banner83
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20

Gelişmelerden Haberdar Olun

@